Driv åpner dørene igjen – med ny cafè og applikasjon
Driv åpner dørene igjen – med ny cafè og applikasjon
Ny cafè
Cafèen ved Driv er en populær café for konsertvirksomhet, quiz, revy og andre sosiale arrangementer og er åpen seks dager i uka, noe som betyr høy aktivitet og svært mange arrangementer. Tross dette har det vært noe som manglet og gitt den lille ekstra stundet-følelsen.
Av og til må en bo seg litt inn før en ser hva som fungerer og ikke fungerer. Vi har lenge følt at det manglet noe, da spesielt i cafèen. Vårt hovedmål for caféen var å tørre å skille oss ut som studentcafè. Vi ville være unike ved å bruke våre Driv-farger, samt skape en god studentfølelse i lokalet ved bruk av bilder, lys og farger. For å nå dette målet ble vi enige om at det måtte gjennomføres en oppgradering i cafèen, sier Ildri Jørgensen PR – og markedsansvarlig ved Studentsamfunnet Driv.
Det har vært en lang, nødvendig og viktig prosess, sier Jonas Bertelsen Apeland president ved Studentsamfunnet Driv. Jeg er svært fornøyd og stolt over resultatet. Jeg gleder meg til å se hva resten av studentene og Tromsø sier til vår nye cafè.
Driv har valgt sine møbler og lamper hos Inventum Tromsø AS. Videre har Fargerike levert tapetene, som er spesialdesignet og hentet fra tidligere konserter på Driv. På veggen henger blant annet Stine Andreassen fra The Northern Belle, Highasakite, Hekla Stålstreng, Kissing Miss Lizzy og Mayhem. Vi har fått tilbakemelding fra flere artister om at det er utrolig kult å få være på veggen, sier Ildri Jørgensen.
Inventum fikk forespørsel om å komme med forslag til ny innredning av Driv-cafèen. Fra de første møtene hvor man luftet forskjellige ideer har man gradvis tilnærmet seg endelig utforming med farger, tekstiler og type innredning som ble valgt. Inventum har valgt å samarbeide med interiørarkitekt Julie Johnsen på dette prosjektet og håper Driv har fått en god arena for studentene i Tromsø, sier Kjell-Arne Eriksen. Det er gøy å se hvordan vi har klart å få et lokale som kan fungere både som pub men også som en hyggelig hang out og studieplass på dagtid, sier Julie Johnsen Interiørarkitekt i MNIL. Cafèen åpnet denne uken og det har siden tirsdag vært stor pågang.
Ny applikasjon
I dag kan Studentsamfunnet Driv endelig juble høyt. De har endelig lansert sin splitter nye applikasjon etter flere måneders jobbing.
Arbeidet startet allerede i vår, der det ble satt en prosjektgruppe bestående av studentene Fredrik Berger Gulbrandsen, Andrè Fredriksen, Stian Larsen og PR – og markedsansvarlig ved Studentsamfunnet Driv, Ildri Jørgensen. Med på laget var også Ole Mahtte Scheie Anti som til daglig jobber som utvikler hos Mystore.no.
I applikasjonen kan du få oversikt over vårt program, kjøpe billetter, bli frivillig, lese om Studentsamfunnet Driv og våre åpningstider, aldersgrense og kontaktinformasjon. Videre skal det også komme en «min side», der alle dine tidligere kjøp vil bli samlet, samt at du kan få direkte beskjed hvis det for eksempel har skjedd en tidsendring på en av konsertene du skal dra på. Før har vi sendt beskjed via mail, noe som ikke alltid har fungert, da flere ikke sjekket mailen sin før etter konserten, sier Ildri Jørgensen.
Det er viktig å tenke innovativt og følge behovet til kunden, der vår hovedkunde er hovedsakelig studenter i Tromsø. Det var derfor helt naturlig for oss å starte prosessen med å lage en applikasjon, der alle kan kjøpe billetter via mobilen sin, sjekke programmet og lett registrere seg som frivillig, sier Ildri Jørgensen.
Applikasjonen er tilgjengelig i første omgang i Apple store, men på lang sikt vil den også bli tilgjengelig på Android også. Grunnen for at det har blitt slikt er fordi det er dyrt og lage en applikasjon og vi har registrert og dokumentert hva våre kunder bruker, der det er ett klart flertall Apple-brukere. Men som sagt så har vi på lang sikt planlagt at applikasjonen vil bli tilgjengelig på begge plattformer, sier Ildri Jørgensen.
USA har kommet litt lengere enn oss på flere områder, der vi nå ser en trend at flere uteplasser har øl-bestilling gjennom en applikasjon, slik at kundene slipper å stå i kø og henge over bardisken, men får heller fortsette å ha den gode samtalen sammen med venner og blir deretter kontakten via telefonen når drikken er ferdig. Det hadde vært interessant og artig å prøvd ut på Driv også, men det får bli i neste omgang smiler Ildri Jørgensen.
Link til applikasjonen: https://itunes.apple.com/no/app/driv/id1026160804?l=nb&ls=1&mt=8